V. Hæsinge Kirke kl. 15.00 Juleaften Mere info>>>

Dato/klokkeslæt
Dato(er) - 24 december 2020

Kategori

Juleaften i Vester Hæsinge kirke.

Juleevangeliet fortalt og oplevet på kirkegården i V. Hæsinge i tidsrummet kl. 15 – 16.30.

Julegæsterne inddeles i grupper på 10, og hvert 10. minut påbegynder en ny gruppe sin vandring på kirkegården.

På trappen til kirken møder man Kejser Augustus, som indleder juleevangeliet. Han beordrer ’folketælling i hele verden’ og alle må drage af sted til Betlehem ……
Vil du høre mere, så kom og rejs med i juleevangeliet, hvor du møder englene på marken og den lille familie i stalden med halm og lanterner.

Turen slutter ved de 3 vise kvinder med et glas gløgg og Glædelig Jul ved stendiget.

Medvirkende: Frivillige, præsten og menighedsrådet med familie deltager i de forskellige roller, og salmesangen støttes af vægter Sten Bo Verner samt Thomas Ingemansen.

Kirkegården rundt om kirken er stemningsfuldt belyst med fakler og lanterner, og kirkerummet er oplyst med levende lys.

Tilmelding: Det er nødvendigt at tilmelde sig – enkeltvis eller som familie. Vi sender grupper på 10 personer af sted fra kirkelågen. Første gruppe kl. 15 – herefter hvert 10. minut, sidste gruppe kl. 16.10. Turen varer ca. 15 min. Tilmelding med ønske om tidspunkt til Eva Ladefoged, tlf. 62631009. Husk varmt tøj.

Menighedsrådet